Här hittar du tips på hur du kan förbereda dig och kontaktvägar till support.
- Påbörja förberedelserna i god tid innan mötet.
- Installera mobila appen Digitalt Möte i din mobiltelefon eller läsplatta för Android eller iOS.
- Anslut till mötet via möteslänken i form av QR-kod eller webblänk.
- Godkänn att appen får tillgång till kamera och ljud.
- Välj metod för legitimering och inloggning.
- Vänta i lobbyn tills mötesarrangören släpper in dig till digitalt mötesrum.
- Kontrollera att rätt kamera, mikrofon och högtalare är vald under inställningar.
QR-kod till appen Digitalt möte för android
QR-kod till appen Digitalt möte för iOS
- Påbörja förberedelserna i god tid innan mötet.
- Videotjänsten har endast stöd för senaste versioner av webbläsarna: Edge eller Chrome
- Installera någon av de två fungerande webbläsarna Edge eller Chrome i din dator
- Anslut via möteslänken från mötesarrangör
- Välj metod för legitimering och inloggning
- Godkänn frågor om att webbläsaren får tillgång till kamera och ljud
- Vänta i lobbyn tills mötesarrangören släpper in dig till digitalt mötesrum
- Inne i mötet - kontrollera att rätt kamera, mikrofon och högtalare är valt under inställningar
- För möte via datorprogrammet VidyoConnect – kontakta mötesarrangören för särskilda instruktioner
Support under mötet
Om du har inloggningsproblem eller det uppstår fel inne i tjänsten kan du kontakta supporten för tjänsten Digitala möten på telefonnr: 08-24 12 50.