Skydda dig mot bedrägerier
Det förekommer att bedragare utger sig för att komma från vården. Vi legitimerar oss vid hembesök och vi ringer aldrig upp dig för att be dig identifiera dig med BankID.
Legitimerar oss vid hembesök
När vi besöker patienter i hemmet legitimerar vi oss med en fotolegitimation utfärdad av Region Stockholm. Vi har tydlig namnskylt och arbetskläder. Vi kommer också överens med dig som patient i förväg om att vi kommer på hembesök.
Undvik telefonbedrägeri
Det förekommer att bedragare ringer och ber dig uppge BankID. Vårdcentralen ringer aldrig upp dig och ber dig att identifiera dig med BankID över telefon. Vi frågar heller aldrig efter bankkort, koder eller swishbetalning. Om någon utger sig för att ringa från vårdcentralen och ber dig uppge sådana uppgifter kan det vara försök till bedrägeri.
Senaste nyheterna
- Kärleken till Tensta ger mig drivkraft
- Rätt läkemedelsbehandling hjälper vid samtidig adhd och beroende
- Internetpsykiatri har plats för fler patienter från hela landet
- Så kan chefer jobba mer framgångsrikt med arbetsanpassning vid psykisk ohälsa
- Patienter och vårdnadshavare ger högt betyg till NHV-vården hos BUP
- Två medarbetare nominerade till Gyllene äpplet
- ”Det är ingen idé, jag har redan levt klart”
- Rehabilitering för unga vuxna efter cancer
- Geriatriken först i SLSO med kvalitetssäkrat kompetensbevis för undersköterskor
- Ständig utveckling, fin gemenskap och stimulerande arbetsmiljö