En läkare och en sjuksköterska ler mot kameran. I bakgrunden sitter en sjuksköterka och dokumenterar. Foto: Yanan Li

Träffa oss på Järvaveckan

Flera verksamheter inom Stockholms läns sjukvårdsområde medverkar i Region Stockholms utställningstält på Järvaveckan. Kom och träffa oss där.

I Region Stockholms tält erbjuds besökare demonstrationer, tester och information. Förutom att Järvaveckan är ett bra tillfälle att informera om hälsa berättar vi också om de yrken som finns inom Region Stockholm.

Från Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) medverkar Rinkeby och Tensta vårdcentraler, Närakut Järva, Järva ungdomsmottagning och Stockholms mansmottagning. Dessutom finns HR från SLSO på plats.

Järvaveckan pågår på Spånga IP torsdag 31 maj–lördag 3 juni klockan 14-20. Region Stockholms utställningstält finns på tältplats E03 samt med en ambulans på plats H10.

Järvaveckan är ett årligen återkommande evenemang. Här arrangeras seminarier, utställningar och aktiviteter som lyfter fram politik och samhällsfrågor.

Läs mer på Järvaveckans webbplats (länken öppnas i nytt fönster)

Publicerad 2023-05-29